2025 Vadász Dénes Informatika Verseny döntő
Vadász Dénes Informatika Verseny 2025
Beszámoló
A Vadász Dénes informatika versenyt a Miskolci Egyetem Informatikai Intézete idén már a 9. alkalommal hirdette meg. Az országos megmérettetésre 52 középiskolás csapat jelentkezett. Közülük a döntőbe 12 csapat jutott be, köztük két miskolci csapat: a Földes Ferenc Gimnáziumból és a Kandó Kálmán Informatikai Technikumból.
A döntő résztvevői
Az idei verseny feladata egy képzeletbeli város informatikai rendszerének felépítése volt. A résztvevők adatbázist terveztek és valósítottak meg, statisztikai elemzéseket készítettek, valamint egy városfejlesztési szimulátort programoztak. A döntőbe jutott csapatok webes prezentációban mutatták be projektjeiket. A verseny nemcsak informatikai tudást igényelt, hanem kreativitást, problémamegoldó képességet és csapatmunkát is. A szervezők célja minden évben az, hogy a diákokat játékos formában ösztönözzék a modern informatikai technológiák alkalmazására.
A Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Technikum csapatának előadása
A Kandó Kálmán Informatikai Technikum csapata, név szerint Fodor Levente, Futó Zsombor és Szűcs Noel Gergő, az előkelő 2. helyet szerezte meg a Debreceni SZC Mechwart András Informatikai Technikum csapata mögött. Felkészítő tanáruk Kasza László Róbert, aki számos csapatot készített már fel sikeresen erre a versenyre. Az idei második helyezést megelőzően, 2022-ben és 2023-ban a tanítványai első helyezést értek el.
A második helyezett csapat
A versenysorozat megálmodója és fővédnöke, egyben a zsűri elnöke Prof. Dr. Kovács László, az Általános Informatikai Tanszék vezetője. Munkája során nemcsak az informatikushallgatók oktatására helyez hangsúlyt, hanem kiemelt figyelmet fordít a fiatal tehetségek felkutatására is. Többször láthattuk őt a televízióban az Ifjú tudósok országos középiskolai verseny informatikai döntőinek zsűritagjaként, emellett tagja az INFOPROG zsűrijének is. Ez utóbbi a Kárpát-medencei magyar középiskolák rangos informatikai versenye.
Kovács László a döntő megnyitójában hangsúlyozta: “A mesterséges intelligencia alapjaiban alakítja át a programozók munkáját. Az MI átvállalja a rutinszerű feladatokat, így a fejlesztők a magasabb szintű tervezésre és a kreatív problémamegoldásra koncentrálhatnak. Ezért az iskolai feladatoknak is ebbe az irányba kell mutatniuk.”
A beszámolót készítette: Baksáné Varga Erika, erika.b.varga@uni-miskolc.hu
A fotókat készítette: Fazekas Levente, levente.fazekas@uni-miskolc.hu
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Megosztás Google Plus-on Vissza