Tantárgy neve: Számítógép programozás |
Tantárgy Neptun kódja: Nappali: GEIAK211B Levelező: GEIAK211BL Tárgyfelelős intézet: INF - Informatikai Intézet |
Tantárgyelem: A | |
Tárgyfelelős: - | |
Közreműködő oktató(k): Bálint Gusztáv műszaki tanár | |
Javasolt félév: 2 | Előfeltétel:- |
Óraszám/hét: Előadás (nappali): 2 Gyakorlat (nappali): 2 Előadás (levelező): 8 Gyakorlat (levelező): 4 | Számonkérés módja: gyakorlati jegy |
Kreditpont: 5 | Munkarend: Nappali+Levelező |
Tantárgy feladata és célja: Grafika programozásának megismertetése C nyelven. A C++ programozási nyelv alapos megismerése. A templétek fogalmának megismerése, a vector és a list tárolók alkalmazásának alapos megismerése. Windows rendszeren futó C++ alkalmazások programozásának elsajátítása. Hálózati alapismeretek szerzése. Bevezető áttekintő ismeretek szerzése az OpenGl grafikus kernel lehetőségeiről, használatáról. A Wolfram Alpha tudásgép megismerése. Tudás: Ismeri a villamos szakterülethez szervesen kapcsolódó logisztikai, menedzsment, környezetvédelmi, minőségbiztosítási, információtechnológiai, jogi, közgazdasági szakterületek alapjait, azok határait és követelményeit. Képesség: Képes alapvető hardver és szoftver ismereteit felhasználva számítógépek kezelésére és programozására. Képes az IKT eszközök használatára. Attitűd: Nyitott és fogékony a szakterületével kapcsolatos új, korszerű és innovatív eljárások, módszerek alkalmazására. Autonomia és felelősség: Villamosmérnöki feladatok megoldása során önállóan választja ki és alkalmazza a releváns problémamegoldási módszereket. | |
Tárgy tematikus leírása: A tantárgy rövid tartalma: A CodeBlocks C nyelvi grafikus eszközei. A C++ programozás elemei: osztály, objektum, öröklés, polimorfizmus, egységbezárás. Konstruktor, destruktor. Virtuális függvények, friend, operátor átdefiniálás. Bevezetés a templétekbe. Vector, List templét. Generikus algoritmusok. Bejárók. OOP programok fejlesztése Windows OS-re. Üzenetvezérelt működés. Komponensek. Sajátosság, eseménykezelő függvény, metódus. A fejlesztőkörnyezet nyújtotta vizuális komponensek használata. OpenGL alapismeretek. Wolfram Alpha kalkulációs tudásgép alapjai. Hálózati alapismeretek. | |
Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Nappali): Két önálló feladat: egy C grafika feladat és egy C++ programozási feladat. Két zárthelyi. Aláírás feltétele elégséges zárthelyi, elégséges feladatok. Ponthatárok zárthelyi: 0-39: 1; 40-55: 2; 56-70:3; 71-85: 4; 86-100: 5. | |
Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Levelező): Egy féléves beszámoló legalább elégséges szintje az aláírás feltétele. | |
Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Nappali): Gyakorlati jegy a zárthelyik átlaga, melyet a gyakorlatvezető +/-1 jeggyel módosíthat a hallgató órai teljesítményét és feladatait figyelembe véve. Ha valamelyik évközi számonkérés osztályzata a pótlás ellenére elégtelen, akkor a gyakorlati jegy elégtelen és nincs aláírás. | |
Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Levelező): A félév végi írásbeli beszámoló osztályzata adja a gyakorlati jegyet, melyet elégtelen jegy esetén egyszer lehet javítani a szorgalmi időszakban. | |
Kötelező irodalom: 1. Dudás L.: Számítógép-programozás elektronikus jegyzet ait.iit.uni-miskolc.hu/~dudas/SzgProg | |
Ajánlott irodalom: |