Tantárgy neve: Játék fejlesztés I. |
Tantárgy Neptun kódja: Nappali: GEIIT120-B Tárgyfelelős intézet: INF - Informatikai Intézet |
Tantárgyelem: A_V2 | |
Tárgyfelelős: Dr. Nehéz Károly - egyetemi docens | |
Közreműködő oktató(k): | |
Javasolt félév: 5 | Előfeltétel:- |
Óraszám/hét: Előadás (nappali): 2 Gyakorlat (nappali): 2 | Számonkérés módja: kollokvium |
Kreditpont: 5 | Munkarend: Nappali |
Tantárgy feladata és célja: tárgy elsődleges célja a számítógépes játék készítés technológiai alapjainak és különböző Tudás: Alapvető ismeretekkel rendelkezik a rendszertervezés alapjai és a projektmenedzsment módszertanok területén. Képesség: Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni meglévő rendszertervek értelmezése és szoftverfejlesztési módszertanok és technológiák alkalmazása során, különös tekintettel a projekt munkában történő szoftverfejlesztésre, dokumentálásra, tesztelésre, kódminőség ellenőrzésre, validálásra. Attitűd: Vállalja és hitelesen képviseli informatikai szakterülete szakmai alapelveit. Reflektív módon tekint saját szakmai kompetenciáira és tevékenységére. Autonomia és felelősség: Felelősséget vállal szakmai tevékenységéért. Felelősséggel vállalja részfeladatok megoldását komplex szoftverfejlesztési feladatok megoldásában. | |
Tárgy tematikus leírása: A játékmotorok részletes architekturális felépítése, általános modellje. Fontosabb tervezési | |
Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Nappali): A hallgatók csoportosan elvégezhető féléves feladatot kapnak. Tipikusan valamilyen technológia demó, effekt, keretrendszer implementálását. Az aláírás megszerzésének függvénye e feladat megfelelő minőségű elkészítése, melyet az oktató(k) értékelnek." | |
Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Levelező): | |
Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Nappali): A vizsgára aláírás birtokában lehet menni. A kollokvium zárthelyi ponthatárai: 0-36p: 1; 37-45: 2; 46- 54: 3; 55-63: 4; 64-72: 5. Szóbeli javítás lehetséges. | |
Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Levelező): | |
Kötelező irodalom: 1. Jonathan S. Harbour: Advanced 2D Game Development, Cengage Learning PTR; 1 edition (June 9, | |
Ajánlott irodalom: 3. Mike McShaffry,David Graham: Game Coding Complete, Fourth Edition, Cengage Learning PTR; 4 |