Nyomtatás

Miskolci Egyetem - Gépészmérnöki és Informatikai Kar

TANTÁRGYI TEMATIKA

Játék prototípusok; BSc (Nappali)

Tantárgy neve:
Játék prototípusok
Tantárgy Neptun kódja:
Nappali: GEIIT110-B
Tárgyfelelős intézet:
INF - Informatikai Intézet
Tantárgyelem: A_V1
Tárgyfelelős: Dr. Nehéz Károly - egyetemi docens
Közreműködő oktató(k):
Javasolt félév: 5 Előfeltétel:-
Óraszám/hét:
Gyakorlat (nappali): 4
Számonkérés módja: gyakorlati jegy
Kreditpont: 5Munkarend: Nappali
Tantárgy feladata és célja:

kurzuson belül a hallgatók megismerkedhetnek a játékprototipizálás alapjaival. Elsajátíthatják
mindazokat az ismereteket, amelyek segítségével önállóan képesek lesznek akár komplexebb
játékok tervezésére, a figyelmet és érdeklődést folyamatosan fenntartó játéklogika felépítésére. A
kurzus során valamilyen konkrét eszközrendszer használatát sajátíthatják el.


Tudás: Rendelkezik az informatikai szakterület megfelelő szakspecifikus eszközeinek ismeretével az eszközök kiválasztásához és a feladatok elvégzéséhez, különösen - specializációjának megfelelően - az alábbi területeken: számítógépes grafika, szakértői rendszerek, multimédia alkalmazások, numerikus számítási rendszerek, térinformatika, információbiztonság, adatbázis kezelő rendszerek. Az angol nyelvtudása eléri a képzéshez, az angol nyelvű szakirodalom megismeréséhez, a szakszöveg megértéshez, feldolgozásához, és a szakképzettséggel ellátható szakmai feladatokhoz elvégzéséhez szükséges, valamint a folyamatos szakmai önképzéshez szükséges szintet.
Képesség: Képes az informatika formális modelljeinek alkalmazására. Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni algoritmusok tervezésére, elemzésére és implementálására a legfontosabb programozási paradigmák figyelembe vételével. Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni meglévő rendszertervek értelmezése és szoftverfejlesztési módszertanok és technológiák alkalmazása során, különös tekintettel a projekt munkában történő szoftverfejlesztésre, dokumentálásra, tesztelésre, kódminőség ellenőrzésre, validálásra.
Attitűd: Vállalja és hitelesen képviseli informatikai szakterülete szakmai alapelveit. Törekszik a folyamatos szakmai képzésre és általános önképzésre.
Autonomia és felelősség: Felelősséget vállal szakmai tevékenységéért. Felelősséggel dönt saját tudásának fejlesztéséről és karrierjének építéséről.
Tárgy tematikus leírása:

Hogyan prototipizálunk gyorsan és hatékonyan? A 4 alapvető játék elem megjelenése a játékban.
Hogyan válasszuk ki az adott projectnél, melyikre fokuszáljunk és hogyan csupaszítsuk le az egyes
elemeket odáig, hogy pár óra alatt akár 1 éves fejlesztés prototípusa is elkészíthető legyen. Konkrét
játékok prototípusának elkészítése játék motorok segítségével. Rizikó elemzés: kivitelezhető-e
technológiailag és elég érdekes-e a játék. Megismerkedünk a a Game JAM-ek intézményével és
kipróbálunk több olyan játékot, ami ilyen alkalmakkal készült. A 80-as 90-es évek játékai, mint mai
játékok prototípusai. Digitális és non digitális eszközök prototípus gyártásra. Fontos feladat,
kolaboratív brainstorming, brainstorming alapok, játék mechanka kialakítása, minimális grafikai
tartalommal, usertesting-re elegedő. Kivitelezhetőségi vizsgálat. Ötletek -- > belső indíttatás -- >
mechanika kialakítása...technológiai akadályok felismerése. Gamemaker engine. Korai játékok, mint
a jelenlegiek prototípusai. Unity alapjai.

Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Nappali):
A hallgatók csoportosan elvégezhető féléves feladatot kapnak. Tipikusan valamilyen összetettebb
játék teljes prototípusának elkészítése és dokumentálása. Az aláírás megszerzésének függvénye e
feladat megfelelő minőségű elkészítése, melyet az oktató(k) értékelnek.
Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Levelező):
Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Nappali):
Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Levelező):
Kötelező irodalom:

1. Tracy Fullerton, Chris Swain: Game Design Workshop: Designing, Prototyping, & Playtesting
Games, CRC Press, 2014
2. Jeremy Gibson Bond: Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C# (2nd Edition), ISBN-13: 978-0134659862, 2017
3. Stephen Gose: Phaser Game Prototyping: Building 100s of games using Game Prototyping templates in HTML5 and Phaser JavaScript Framework, ISBN-13: 978-0321886927, 2017
4. Andy Manns: The Practical Art of Video Game Prototyping: Step-by-Step Art and Design Techniques for Pre-Production, ISBN-13: 978-1498779241, 2018

Ajánlott irodalom:

1. Andrew Mayer: Making Games Better: The Art and Process of Game Design and Development, 2016
2. Christer Kaitila: The Game Jam Survival Guide, Packt publishing, 2012