| Tantárgy neve: Grafika programozása |
Tantárgy Neptun kódja: Nappali: GEIAL51BM Tárgyfelelős intézet: INF - Informatikai Intézet |
| Tantárgyelem: S_V1 2 tárgy választandó | |
| Tárgyfelelős: Dr. Mileff Péter - egyetemi docens | |
| Közreműködő oktató(k): | |
| Javasolt félév: 3 | Előfeltétel:GEIAL511M |
| Óraszám/hét: Előadás (nappali): 2 Gyakorlat (nappali): 2 | Számonkérés módja: kollokvium |
| Kreditpont: 4 | Munkarend: Nappali |
| Tantárgy feladata és célja: A tárgy célja megismerni a számítógépes vizualizáció valódi, a játékiparban is alkalmazott megoldásait, algoritmusait és modelljeit. Olyan integrált tudás megszerzése, amely segítségével a hallgató képes számítógépes játékok és egyéb grafikus alkalmazások készítésére. Tudás: Ismeri a műszaki informatikai rendszerek fejlesztéshez szükséges, széles körben alkalmazható problémamegoldó technikákat. Képesség: Az információtechnológia eszközeit és formális módszereit készség szinten használja. Attitűd: Szakmailag magas szinten, tervezetten és a minőségi szempontokat figyelembe véve hajtja végre fejlesztési feladatait, a létrejövő rendszerek hibamentességéről meggyőződik. Autonomia és felelősség: Felelősséget érez a határidők betartására és betartatására. | |
| Tárgy tematikus leírása: Számítógépes grafikai alapismeretek;Framebuffer;Platform specifikus megjelenítés;A grafikus kártya csővezeték modellje;Erőforrások, memóriakezelés. Rajzolási állapotok;Fejlesztői eszközök és platformok áttekintése;A grafikus kártya vezérlése OpenGL környezetben;Grafikus megjelenítés eszközei platformfüggetlen környezetben;Textúrázás;Grafikus játékmotor általános felépítése, tervezése;Modellek és entitások kapcsolata. 2D megjelenítés, animáció, láthatóság- és ütközésvizsgálat;Betűkészlet kezelés;Képszintézis és grafikus keretrendszer tervezési minták 3D környezetben;Kamera kezelés, ütközésvizsgálat és sebességoptimalizálás 3D környezetben. Multi-textúrázás;Árnyékolási módszerek, fénytérképek. Láthatósági algoritmusok, térfelosztás. Domborzat leképzés. Részecskerendszer plakátokkal. GLSL árnyékoló nyelv alkalmazása. Dinamikus fények, árnyékok, utófeldolgozás effektek megvalósítása GLSL-el. Alternatív megjelenítési technológiák: sugárkövetés, voxel alapú vizualizáció. Grafikus motorok szkriptelési lehetőségei; | |
| Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Nappali): | |
| Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Levelező): | |
| Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Nappali): Irásbeli vizsga: 0-39%: elégtelen 40-54%:elégséges 55-69%: közepes 70-84%: jó 85-100%: jeles | |
| Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Levelező): Irásbeli vizsga: 0-39%: elégtelen 40-54%:elégséges 55-69%: közepes 70-84%: jó 85-100%: jeles | |
| Kötelező irodalom: Dr. Mileff Péter online segédlete: www.iit.uni-miskolc.hu/~mileff | |
| Ajánlott irodalom: | |